Tuesday, March 28, 2017

It proff.

Rootsi psühholog Anders Ericsson uuris, et eksperdiks saada on vaja viita 10000 tundi. Mina olen selle avaldusega enam vähem nõus, aga arvan et see ei ole ainuke asi mis teeb inimest profiks. Minu arust kõigepealt inimene peab saama kõrgharidust (kui ta tahab tulevikus karjääri teha), muidu olen kuulnud, et tänane haridusesüüstem on aegunud ja ei ole enam nii aktuaalne nagu oli 10-20 aastat tagasi. Aga lõpudiplom näitab, et sina oled (enam vähem) tark inimene, oskad saavutada oma eesmärke ja kõige oluline - teed asju lõpuni. Lisaks koolis õpid neid asju, mida iseõppimise teel vaevalt õpid.

Teiseks kui tahad saada tõsiseks profiks (mitte tavaliseks programmerijaks), siis pead valima endale kitsat spetsialisatsiooni. Palju teada on väga tore, aga pigem olla ekspert ühes valdkonnas, kui amatöör mitmeses.

Kolmandaks arvan, et oskused ei ole nii tähtsad, nagu võime neid rakendada ja vajadusel selgeks teha miks nii on parem teha, kui naa.

Ja viimaseks, millised omadused peavad it profil olema? Muidugi peab tal olema oskus töötada meskonnas, kuna üksi ei jõua sa kunagi päris kaugele. Mina arvan, et töö it-alal on kunsti sarnane ja järelikult peab inimesel olema loominguline meelelaad, Ja kõige tähtsam asi - inimene peab armastama oma tegevust, vastasel juhul kunagi see inimene profiks ei saa mitte ühegis valdkonnas.

No comments:

Post a Comment