Wednesday, March 1, 2017

Kuidas sotsiaalvõrgustikud mõjustavad meediat?

Sotsiaalmeedia on üsna uus massiteabevahend interneti vahendusel. Sotsiaalmeedia erineb traditsioonilisest meediast: võib korrigeerida ja kustutada oma postituseid, see on interaaktivne, materjalide kättesaadavus. Inimene võib olla produtsent ja tarbija samal ajal. Suurim sotsiaalmeedia esindaja on muidugi sotsiaalvõrgustikud.

Esimeseks sotsiaalvõrgustikuks võiks nimetada USA pärit classmates.com, mis töötab aastast 1995 tänapäevani, aga kõige tuntum on muidugi Mark Zuckerbergi facebook.com. Facebook oli algusel loodud ainult Harvardi ülikooli tudengite jaoks, aga 2006. aastal sai avalikuks kõigidele kes on vähemalt 16 aastat vana ja kellel on e-postkast olemas. Hetkel aktiivsete kasutajate arv on umbes 1,86 biljon kuus.

Kuidas see muidu mõjustab meediat? Sotsiaalvõrgustikud said tänapäevaks suurimaks infoplatvormiks minu arust ja palju edestasid tele- ja raadiomeediat. Täna võib palju rohkem kontenti leida facebookis ja peaaegu igal meedia ettevõtel on oma grupp või kanal võrgustikus. See on väga mugav, et erinevat infot saab võtta ühest kohast. Tänapäeval inimesed saavad palju asju teada mitte telekast või raadios vaid sotsiaalmeediast. 

Teine asi on interaktiivsus. Kui saa vaatad või loed midagi ja sul on mingi küsimus tekkinud siis võid kohe kommentides küsida. See variant on palju atraktiivsem kui passivne vaatamine/kuulamine ja annab inimestele võimalust rääkida sellest millest nad tunnevad huvi.

Sotsiialmeedia tulek mõjustas meediat ja kogu meie elu väga võimsalt. See annab paju uusi võimalusi, aga tekitab ka sõltuvust. Aga küsimus, kas on see heaolu või mitte, on juba teine lugu.

No comments:

Post a Comment