Thursday, April 20, 2017

Mobiilmängude arendus. Tasuta ussimängust miljardini.

Kõige esimene mäng (Snake) oli toodetud Nokia poolt 1997. aastal. Tol mängud olid tasuta ja läksid telefoniga koos komplektis ja mängu populaarsus sõltus telefoni mudelist. 1999. aastal ilmus legendaarne Nokia 3310 uute mängudega (Space impact ja Snake 2) ning 2 aasta pärast algab tehniline revolutsioon valdkonnas tänu uuele programmeerimiskeelele - Java2Me. Kasutajad said iseseisvalt laadida ja paigaldada lisamänge enda telifonidele. Kaasaegsete mängude elukäik algab 2007. aastal esimese iPhone-i tulekuga ning ühe aasta pärast ilmus esimene Android nutikas HTC.

Kuna ise mängin mobiilmänge, võin kindlalt öelda, et Freemium ärimudel on selles valdkonnas kõige populaarsem ja efektiivesm (muidu mitte kasutajatele). Üks suurimatest ja kuulsaimatest ettevõtetest on "Supercell" (Clash of Clans, Clash Royale) Soomest. Ettevõte oli loodud 2010. aastal ja kahe aasta pärast oli valitud parimaks start-upiks Skandinaavias ja parimaks mängude arendamise ettevõteks Soomes. Supercell-i eelmise aasta puhaskasum oli ~900 mil. euro.

No comments:

Post a Comment